עוד תוצאות

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post
rehab
Filter by Categories
מידע ומאמרים

להפחית באופן משמעותי את צריכת האלכוהול

גמילה מאלכוהול הוא תהליך מאתגר המתרחש כאשר אדם ששתה בכבדות במשך תקופה ממושכת, מפסיק לפתע או מפחית באופן משמעותי את צריכת האלכוהול שלו. תהליך זה יכול להיות קשה במיוחד ועלול להיות מסוכן, שכן התלות באלכוהול משפיעה הן על המוח והן על הגוף, וגמילה עלולה להוביל לתסמינים פיזיים ופסיכולוגיים חמורים.

הסימפטומים של גמילה מאלכוהול יכולים לנוע בין קל לחמור ומתחילים בדרך כלל תוך שעות מהמשקה האחרון. הם עשויים להתעצם במשך מספר ימים לפני שיפור הדרגתי. תסמינים נפוצים כוללים חרדה, הזעה, בחילות, נדודי שינה ורעד (הידוע בכינויו "הטלטולים"). במקרים חמורים יותר, אנשים עלולים לחוות הזיות, התקפים או מצב המכונה דליריום טרמנס (DTs), אשר יכול לכלול בלבול חמור, חום והזיות.

חומרת תסמיני הגמילה יכולה להשתנות בהתאם להיסטוריית השתייה של האדם, כולל כמות ותדירות צריכת האלכוהול, כמו גם בריאותם הכללית ונוכחותם של מצבים נפשיים המתרחשים במקביל. בשל הסיכונים הכרוכים בתסמיני גמילה חמורים, פיקוח רפואי מומלץ מאוד במהלך תהליך הגמילה מאלכוהול. זה כרוך לעתים קרובות בתקופה של ניקוי רעלים בסביבה מבוקרת שבה אנשי מקצוע רפואיים יכולים לפקח ולנהל תסמינים.

תלות הפסיכולוגית בהימורים – כיצד ניתן לטפל?

גמילה מהימורים הוא תהליך מורכב המתייחס לתלות הפסיכולוגית בהימורים. שלא כמו התמכרות לחומרים, התמכרות להימורים כרוכה בכפייה התנהגותית שבה הפרט מרגיש דחף בלתי נשלט להמר למרות השלכות שליליות. צורה זו של התמכרות עלולה להוביל לבעיות כלכליות, רגשיות וחברתיות חמורות.

תהליך ההחלמה מהתמכרות להימורים כרוך בדרך כלל במספר שלבים, המתחילים בהכרה בבעיה. לעתים קרובות, אנשים עם התמכרות להימורים עשויים להתכחש לחומרת מצבם. הכרה בבעיה וקבלת הצורך בעזרה היא צעד ראשון מכריע.

ייעוץ או טיפול מקצועי הם מרכיב מרכזי בטיפול בהתמכרות להימורים. טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) יעיל במיוחד, מכיוון שהוא עוזר לאנשים לזהות ולשנות דפוסי חשיבה והתנהגויות שליליות הקשורים להימורים. מטפלים עובדים גם עם יחידים כדי לטפל בבעיות הבסיסיות שעשויות לתרום להתמכרות, כגון דיכאון, חרדה או מתח. ליצירת קשר בטלפון: ‎03-3760499

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בווטסאפ
שיתוף בטלגרם
אימייל

עשוי גם לעניין אותך

דילוג לתוכן